Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy tak powinien brzmieć silnik 1.6 TDI w Skodzie Octavi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy tak powinien brzmieć silnik 1.6 TDI w Skodzie Octavi?

    Bonthyc, znam temat, ale w ostatnich miesiącach jest on posunięty w każdej materii do ekstremum. Nowe telefony, nowe samochody, nowe telewizory, wszystko nowe....
    Dziś kupujesz LCD 42' cale, a jutro to LCD stoi już na przecenie za 500zł taniej bo jest dostępne nowe i lepsze.

    Owczy pęd za lepszym i doskonalszym. A co jak nie istnieje "doskonlasze", tylko chodzi, żeby człowiek cały czas był w tym biegu. Co jeśli "doskonalsze" to tylko ładne opakowanie i wciskanie kitu o bajerach, stymulowanie człowieka w tym biegu, żeby tylko kupował, kupował, kupował i cały czas w tym nie ustawał :?: :?: :?:
    رافال
    Spoty
    Cause freedom is a lonely road
    My O2FL


  • #2
    Czy tak powinien brzmieć silnik 1.6 TDI w Skodzie Octavi?



    Zamieszczam filmik, jeżeli wystarczająco głośno go ustawimy to po dodaniu obrotów słychać jakieś urządzenie które hałasuje. Jestem bardzo ciekawy czy to jest normalne. Pytam z tego powodu iż miałem przygodę z DPF i w serwisie (przez telefon) dowiedziałem się iż może on spowodować stopienie elementów sąsiadujących.
    Jeżeli okaże się że to jest bardzo banalne pytnanie, przepraszam.

    Komentarz


    • #3
      no diesel , co chciales ? : D

      Komentarz


      • #4
        A może jest jakiś problem z kołem dwumasowym?

        Komentarz


        • #5
          Ja szczerze nic nie słyszę nie pokojacego. Ale niech się ktoś jeszcze wypowie.
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
          przedstawiam smerfetke

          Komentarz


          • #6
            Czy ten dźwięk pojawia się przy konkretnych obrotach, czy w całym zakresie?

            Komentarz


            • #7
              Jesli chodzi o to w polowie filmu, to tak dziala silni CR (taki strasznie metaliczny dzwiek), chociaz na filmie, chociaz albo dzwiek jest skopany na tym filmie, albo cos, bo ja slysze jakby on niezbyt rowno wchodzil na obroty.

              Chyba ze o cos innego chodzi
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                moim zdaniem ok jest, mam pytanie co z tym filtrem dpf w 1,6 disel? sa jakieś problemy?
                Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
                Była:
                Jest:
                1) Octavia 1,4 TSI

                jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis

                Komentarz


                • #9
                  normalnie chodzi

                  Komentarz


                  • #10
                    A ja na biegu jałowym słyszę czasami dziwne terkotanie ( jakby ktoś w szprychy od roweru wsadził patyk ) po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu dźwięk ustaje , słyszalne jest to szczególnie w nocy przy kompletnej ciszy lub w garażu i to dość sporadycznie - czy ktoś z forumowiczów zauważył taki problem ?
                    Piotrec

                    Aktualnie O3 1.6 TDI 105 KM Elegance
                    Poprzednia O1 1.9 TDI 110 KM

                    Komentarz


                    • #11
                      BHOY, kupiłeś diesla, to czego spodziewałeś się pod maską ?

                      Nagrania z koncertu Vivalediego A-moll czy może gangu V12 ?

                      Masz traktor - więc deal with it - moja kobieta zdecydowała się na 1.9 SDI a teraz ciągle mnie woła i każe osłuchiwać motor, bo działa jak traktor na delirze.

                      A teraz do rzeczy - chcesz dobrej oceny nagrania ? - mikrofon + gąbkowe ubranko na niego i wsadz pod motor - wtedy nagrywaj - bo narazie szumów to jest sporo i nie bardzo słychać nic oprócz prawidłowej pracy jednostki
                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Jesli chodzi o to w polowie filmu, to tak dziala silni CR (taki strasznie metaliczny dzwiek), chociaz na filmie, chociaz albo dzwiek jest skopany na tym filmie, albo cos, bo ja slysze jakby on niezbyt rowno wchodzil na obroty.

                        Chyba ze o cos innego chodzi
                        Do tej pory to silniki TDI zwłaszcza PD były opisywane wszędzie jako te pracujące ,,twardo''i porównywane do silników z CR jako te o niższej kulturze pracy. Widzę , że obecny trend mówi coś zupełnie innego, czyli CR pracuje metalicznie
                        Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                        ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                        Komentarz


                        • #13
                          silnik 1.6 tdi ma taki feler ze czasem wymaga adaptacji tzw dawki zerowej wtryskiwaczy. Jak sie zle jej nauczy to zaczyna wlasnie glosno pracowac.

                          generalnie moze adaptacje odpalic kompem i/lub zrobic jazde testowa, ale jest to ostatecznosc i nawet serwisy sie jej z automatu nie stosuja (opcja jest zablokowana w VAS i trzeba miec kod odblokowania od importera)

                          Komentarz


                          • #14
                            dobra rada kolego bo nam osiwiejesz.......puść sobie głośniej radio :wink: ..... przerabiałem kiedyś to co Ty .....szkoda życia :wink: nie stwarzaj sobie problemu

                            Komentarz


                            • #15
                              trochę za krótki filmik,żeby coś ocenić ...jeżeli chodzi o filtr DPF...jeździłem od nowości golfem MK6( zrobiłem 60000 km) i problemów,świecących kontrolek nie miałem,...mimo tego,że jeździłem w większości po mieście.Jak była trasa do go tzw.przepalałem :lol: . Teraz Octa III 1.6 tdi Ambi,amazing,sunset i kilka dodatków.

                              Komentarz


                              • #16
                                Regulacja dawek precyzyjnych wtryskiwaczy. W ASO Ci to zrobią VAS 19.22,albo ODISem. Przez pierwszy 1000km musiałeś jeździć za delikatnie..
                                Moje projekty car detailingowe
                                VW Touran 2.O TDI
                                BMW X6 35d
                                więcej na PW

                                Komentarz


                                • #17
                                  może tak być Muti ...może BHOY się trzymał ściśle opisów z książki obsługi :"przez pierwsze 1500 km nie przekraczać 3/4 max obrotów na każdym biegu...??...ja w golfie mk 6 miałem troche inny problem...nierówna(arytmia)praca silnika na jałowym...pojechałem do ASO ,zmienili coś w oprogramowaniu i było OK...niestety co raz więcej elektroniki

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Odglosy jakie dochodza z tego silnika to jest parodia.

                                    Jak wypala DPFa to kazde zejscie z obrotow jest z jakims szuraniem.
                                    Zanim zacznie dopalac filtr to chodzi jak jakis bulgot V6.
                                    Czasem zaczyna chodzic tak, jakby mu sie kat wtrysku przestawil az nadto i do 2,5tys ob/rmin chodzi jak sieczkarnia.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      to co mam powiedziec jak podjade do serwisu ze prosze o krekcje dawki wtryskowej Link wgranie nowego softu pomoże ??

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jest TPI na to.Możesz powiedzieć,że silnik hałasuje przy przyspieszaniu w okolicach 2000obr. i żeby przeprowadzili zgodnie z TPI adaptacje dawek precyzyjnych wtryskiwaczy.
                                        Moje projekty car detailingowe
                                        VW Touran 2.O TDI
                                        BMW X6 35d
                                        więcej na PW

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Muti, Jakis numer istnieje, bo ja musze przychodzic z faktem zapisanym na papierze, inaczej nie ma o czym gadac. Tak samo adaptacja wtryskow. Mozna to zrobic VCDSem :?:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Maicroft, numer istnieje,ale to dopiero po nowym roku. Jednakże zapewniam Cię,że jeżeli faktycznie masz te odgłosy przy lekkim przyśpieszaniu w okolicach 1600-2200obr,a dodatkowo masz do 10000km,to serwis przy wpisywaniu zgłoszenia zostanie poinformowany co i jak ma zrobić. Ale jak dla mnie Twoje auto się na to nie łapie,bo problem występował tylko w MJ2014
                                            Moje projekty car detailingowe
                                            VW Touran 2.O TDI
                                            BMW X6 35d
                                            więcej na PW

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              No wlasnie :lol: To jest MY2012. Chodzi jak sieczkarnia zwlaszcza jak jest zimny. Szwagier ma Paska 1.6TDI i dzieje sie dokladnie to samo. Odebral auto i za dwa dni byl w ASO i stwierdzili ze nie maja pojecia o co chodzi. Auto w lutym bedzie mialo rok i 80kkm na blacie, silnik daje jeszcze rade
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Przed zakupem Octavi 2.0 TDI CR , jeżdzilem koreańskiem 1.6 crdi z 2010r czyli też CR.
                                                Nie spodziewałem sie aż takie rożnicy. Koreańskie dizle uchodza za udane konstrukcje, ale warkoczą jak stary traktor nawet na ciepłym. Jak słyszę na filmiku i czytam na forum jak wyglada praca skodowej 1.6 TDI to widzę ze jest to samo co w hyundaiu. Różnica jest ogromna. 2.0 tdi ze skody chodzi o niebo ciszej, płynniej. Wiec cos z tymi 1.6 chyba jest nie tak. Ale wazne ze sie nie psują. Moją metodą na warkot poprzedniego dizla było radio :-) Bo w serwisie nie widzieli w tym żadnego problemu.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Maicroft, niech spróbują nowe softy i adaptacje precyzyjnych dawek wtrysków,bo jak na początku uskuteczniali PSJ i źle się zaadaptowały to już później dupa. Z mojego doswiadczenia poprawnie zaadaptowanych 1.6 chodzą praktycznie tak samo jak 2.0 :lol:
                                                  Moje projekty car detailingowe
                                                  VW Touran 2.O TDI
                                                  BMW X6 35d
                                                  więcej na PW

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X